איך מתחילים? X שלבים ואתם מחזיקים קריפטו

4 דק’

תכלס, קידום אתרים מבוסס תוכן איכותי הוא די נדיר במחוזותינו, בתהליך של קידום אתרים עם תקציב של 1500-2000 ש"ח לחודש לא ניתן לשלב שעות עבודה של מקדם אתרים מקצועי ותוכן לקישורים, שימוש באתרי תמיכה שהמקדם נאלץ לממן מהכיס שלו, שעות שירות של "למה עלינו" "למה ירדנו" "בוא נוסיף ביטויים" ועוד כל מיני התעסקויות מול הלקוח

לכן השאלה הכללית היא: האם ניתן לספק פתרון נוח בתקציבי קידום אתרים של 1,500 ש"ח או 2,000 ש"ח? חילקתי את התשובה ל-3 שלבים לזהות האם מדובר בפרויקט כיפי וריווחי או במוקש

למי שתהיה סבלנות להמשיך ולקרוא, בסוף המאמר אני אחשוף פרויקט חם מהתנור של אתר שגם קודם בתקציב נמוך, גם נהנה מפניות וממיקומים ראשונים בביטוים התחרותיים ביותר בתחום שלו, וגם מרוצה – קיצור שווה לחכות)

שלב א' – הבנת "הזירה" לקידום אורגני

כאשר לקוח פונה אליי כדי לקדם את האתר שלו, אני מתייחס למחקר מילות מפתח ראשוני ככלי לאמוד את ההשקעה הנדרשת מהצד שלי כמקדם אתרים, אני משתמש ב-4 גורמים שמייצרים לי זווית הבנה שבדרך כלל לא מטעה

  • מחקר מילות מפתח

יצירת מדגם של הביטויים עם הרבה ווליום/נפחי החיפוש הרלוונטיים לפעילות העסק, ועוד ביטויים מדויקים יותר- שילוב כזה בדרך כלל מייצר כ20 ביטויים שנותנים תמונה רחבה על התחום הרלוונטי

הערה חשובה – לפעמים יש אתר שמכיל מספר תחומים ולכן במצב כזה תקבלו כמות ביטויים לכל תחום, למשל משרד עורכי דין הפעיל בתחום הביטוח והפלילים, במצב כזה כל תחום הוא זירה שונה

  • מקורות תנועה למתחרים

אני ממליץ בחום להשתמש בכלי (אגב זה הכלי האהוב עליי מבין כל כלי השיווק באינטרנט), לקחת אתרים שמדורגים גבוהה בביטוי המפתח הרלוונטיים לתחום (המון חיפושים רלוונטיים), לזהות מאילו מקורות נכנסים לאתרים הללו ולראות האם הטראפיק שלהם מגיע בעיקר מהביטויים רלוונטיים

  • כמות מתחרים

כמה מתחרים יש על אותו ביטוי, אתרים שמשקיעים בקידום שלהם, אופטימיזציה וקישורים – למשל בביטוי "מקדם אתרים" ישנה השקעה רבה מאחר ורוב מקדמי האתרים בישראל (שזו גם העבודה שלהם) משקיעים בביטוי הזה, דוגמא נוספת היא "עורך דין נזיקין", זה לא סוד שישנם הרבה מאוד עורכי דין לנזיקין בארץ, ולכן מדובר בזירה תחרותית במיוחד

מסקנה נדרשת עם תקציב נמוך – ניתן לקדם אך ורק ביטויים שבכל הפרמטרים שהזכרתי, אינם מעידים על רמה גבוהה של: תחרות, אתרים חזקים, כמות מתחרים ועוד

כתבה קודמת חזרה לבלוג כתבה הבאה